• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. آسیب شناسی برند سازی در صنعت دارویی ایران

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

آسیب شناسی برند سازی در صنعت دارویی ایران

    نویسندگان

    • طیبه باقلی 1
    • محمود محمدیان 2
    • وحید ناصحی فر 2
    • سعید صحت 2

    1 دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی

    2 دانشیار گروه مدیریت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

10.29252/jbmp.18.37.139
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

    بررسی مشکلات و عوامل آسیب ساز برندسازی اهمیت بسزایی در ایجاد و گسترش، موفقیت و پایداری برندهای دارویی ایفا می کند. تمرکز سنتی بر روی تولید، بازاریابی و فروش داروهای ژنریک سبب عدم تحرک کافی در برندسازی و به تبع آن برند سازی حرفه ای و عدم بهره گیری از مزایای آن در صنعت داروسازی کشور بوده است. هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تعیین مولفه های آسیب ساز برندسازی و اهمیت و الویت بندی آنها از طریق تکنیک دلفی در دو بخش کیفی و کمی است. بدین منظور؛ از طریق مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته با 16 نفر از متخصصان و خبرگان حوزه بازاریابی و برندسازی صنعت داروسازی کشور و استفاده از روش تحلیل محتوا ،53 مفهوم استخراج که در 17 مولفه اصلی مقوله بندی شدند. سپس  با بهره گیری از نظریه سه شاخکی هر یک از مولفه ها بر اساس ویژگی هایشان در سه بُعد زمینه ای، ساختاری و رفتاری طبقه بندی شدند. علاوه بر آن، الویت بندی آسیبها با کسب نظر خبرگان در طی سه دور دلفی اعتبار سنجی و مدل نهایی تحقیق طراحی و محقق شد. بر اساس یافته های این پژوهش، بیشترین عوامل آسیب ساز در بعد زمینه ای و سپس به ترتیب در بعد ساختاری و رفتاری قرار گرفته است.

کلیدواژه‌ها

  • برندسازی
  • آسیب شناسی
  • ابعاد سه شاخکی
  • صنعت داروسازی
  • جمهوری اسلامی ایران
  • XML
  • اصل مقاله 473.99 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 648
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 909
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 18، شماره 37 - شماره پیاپی 37
خرداد 1398
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 473.99 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 17 تیر 1398
  • تاریخ پذیرش: 26 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 648
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 909

APA

باقلی, طیبه, محمدیان, محمود, ناصحی فر, وحید, & صحت, سعید. (1398). آسیب شناسی برند سازی در صنعت دارویی ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 18(37), -. doi: 10.29252/jbmp.18.37.139

MLA

طیبه باقلی; محمود محمدیان; وحید ناصحی فر; سعید صحت. "آسیب شناسی برند سازی در صنعت دارویی ایران". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 18, 37, 1398, -. doi: 10.29252/jbmp.18.37.139

HARVARD

باقلی, طیبه, محمدیان, محمود, ناصحی فر, وحید, صحت, سعید. (1398). 'آسیب شناسی برند سازی در صنعت دارویی ایران', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 18(37), pp. -. doi: 10.29252/jbmp.18.37.139

VANCOUVER

باقلی, طیبه, محمدیان, محمود, ناصحی فر, وحید, صحت, سعید. آسیب شناسی برند سازی در صنعت دارویی ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1398; 18(37): -. doi: 10.29252/jbmp.18.37.139

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب