• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. تحلیل کاربرد بازاریابی مبتنی بر هیاهو در بازاریابی کارآفرینانه

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

تحلیل کاربرد بازاریابی مبتنی بر هیاهو در بازاریابی کارآفرینانه

    نویسندگان

    • ابوالفضل خسروی 1
    • احسان سلطانی فر 2
    • نفیسه قزوینی زاده 3
    • محسن ترابی 4
    • محمد رضا فتحی 5

    1 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران

    2 دکتری مدیریت بازاریابی، دانشگاه تهران

    3 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران

    4 استادیار، مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران

    5 استادیار بخش تخصصی مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

10.52547/jbmp.20.47.37
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف: این پژوهش در پی آن است که اصول و عوامل مؤثر بر ایجاد بازاریابی مبتنی بر هیاهو در یک کسب و کار جدید را بررسی کند همچنین به بررسی کارکردهای آن در بازاریابی کارآفرینانه بپردازد.
روش: در این تحقیق، از روش تحقیق کیفی به صورت مطالعه موردی تطبیقی با رویکرد دلفی، در قالب یک دور مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته تا رسیدن به اجماع نظرات و یک دور پرسشنامه میان نمونه های مورد نظر استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش مجموعه کارکنان استارتاپ های ایرانی بودند که نمونه 8 نفری از میان متخصصان و مدیران استارتاپ ها با روش نمونه گیری قضاوتی تعیین گردید. در تحقیق حاضر، برای روایی پژوهش از روش دریافت نظر شرکت کنندگان در پژوهش درباره‌ اعتبار یافته ‌ها و تفسیرها و همچنین نسخه ‌برداری به صورت ضبطی، با تأیید استاد راهنما استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از روش تحلیل مضمون استفاده شد.
یافته ها: نتایج تحلیل مضمون حاکی از آن است که کارکرد بازاریابی مبتنی بر هیاهو در استارتاپ ها شامل شش مقوله اصلی است: اصول و استراتژی‌ها، فرآیندها و گام‌های اجرایی، مضامین ایجاد کننده هیاهو، مدل ها، چالش های اجرایی و فرصت ها.
نتایج: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که بازاریابان با در نظر گرفتن پنج مرحله آگاه‌سازی و جلب‌توجه مخاطب، ایجاد علاقه و اشتیاق نسبت به محصول، ایجاد تمایل در مخاطب، ایجاد تعامل با شرکت و شکل گیری وفاداری درتلاش هستند تا به کمک اصول بازاریابی هیاهو بر روی مخاطبان خود تأثیر بگذارند.

کلیدواژه‌ها

  • بازاریابی کارآفرینانه
  • بازاریابی شفاهی
  • بازاریابی مبتنی بر هیاهو
  • استارتاپ
  • XML
  • اصل مقاله 1.48 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 705
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 457
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 20، شماره 47 - شماره پیاپی 80
آبان 1400
صفحه 37-63
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.48 M
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 31 مرداد 1400
  • تاریخ بازنگری: 12 آذر 1400
  • تاریخ پذیرش: 13 آذر 1400
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 705
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 457

APA

خسروی, ابوالفضل, سلطانی فر, احسان, قزوینی زاده, نفیسه, ترابی, محسن, & فتحی, محمد رضا. (1400). تحلیل کاربرد بازاریابی مبتنی بر هیاهو در بازاریابی کارآفرینانه. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 20(47), 37-63. doi: 10.52547/jbmp.20.47.37

MLA

ابوالفضل خسروی; احسان سلطانی فر; نفیسه قزوینی زاده; محسن ترابی; محمد رضا فتحی. "تحلیل کاربرد بازاریابی مبتنی بر هیاهو در بازاریابی کارآفرینانه". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 20, 47, 1400, 37-63. doi: 10.52547/jbmp.20.47.37

HARVARD

خسروی, ابوالفضل, سلطانی فر, احسان, قزوینی زاده, نفیسه, ترابی, محسن, فتحی, محمد رضا. (1400). 'تحلیل کاربرد بازاریابی مبتنی بر هیاهو در بازاریابی کارآفرینانه', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 20(47), pp. 37-63. doi: 10.52547/jbmp.20.47.37

VANCOUVER

خسروی, ابوالفضل, سلطانی فر, احسان, قزوینی زاده, نفیسه, ترابی, محسن, فتحی, محمد رضا. تحلیل کاربرد بازاریابی مبتنی بر هیاهو در بازاریابی کارآفرینانه. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1400; 20(47): 37-63. doi: 10.52547/jbmp.20.47.37

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب