• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. ارائه چارچوبی برای بین المللی سازی پلتفرم های B2B

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

ارائه چارچوبی برای بین المللی سازی پلتفرم های B2B

    نویسندگان

    • عظیم زارعی 1
    • مریم اصغری نجیب 2
    • سیما علی پور 2

    1 عضو هیات علمی دانشگاه سمنان

    2 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.52547/jbmp.21.50.183
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف: دیجیتالی شدن، فرصت‌ها و تغییرات جدیدی را به کسب‌وکارهای B2B ارائه می‌دهد از جمله این‌که چگونه وارد بازارهای جدید شوند. کسب‌وکارهای B2B در پاسخ به محیط رقابتی فزاینده، بیشتر از پلت‌فرم-های دیجیتال برای حمایت از استراتژی‌های کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند و از این طریق توانسته‌اند خود را در سطح بین‌المللی مطرح کنند. موضوع بین‌المللی‌سازی پلت‌فرم‌های دیجیتال B2B کمتر در ادبیات مورد توجه قرار گرفته است. لذا پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی بین‌المللی‌سازی پلت‌فرم‌های دیجیتال B2B انجام گرفت.
روش: این پژوهش از حیث هدف، کاربردی است و ماهیتی اکتشافی دارد؛ همچنین از نظر نوع داده‌ها، یک پژوهش کیفی می‌باشد. داده‌ها در پژوهش حاضر از مصاحبه با متخصصان آشنا به موضوع تحقیق و مدیران پلت‌فرم‌ها به‌دست آمده است؛ این داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار اطلس و با روش تحلیل تماتیک استقرایی کدگذاری شدند.
یافته‌ها: سرانجام با استخراج 74 کد پایه، 11 مضمون فرعی و 4 مضمون اصلی (مسئولیت خارجی، هماهنگی، خلق ارزش و حجم بحرانی)، الگوی عوامل موثر بر بین‌المللی‌سازی پلت‌فرم‌های B2B ایجاد شد.
نتیجه‌گیری: این الگو می‌تواند بینش جدیدی به صاحبان کسب‌و‌کار پلت‌فرمی B2B جهت دسترسی به بازارهای بین‌المللی، بهبود تصویر کلی کسب‌و‌کار و افزایش ظرفیت تولید ارائه دهد.

کلیدواژه‌ها

  • بین‌المللی‌سازی
  • پلت‌فرم‌
  • کسب‌وکار B2B
  • XML
  • اصل مقاله 906.21 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 374
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 141
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 21، شماره 50 - شماره پیاپی 84
تیر 1401
صفحه 183-206
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 906.21 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 25 خرداد 1401
  • تاریخ بازنگری: 22 آبان 1401
  • تاریخ پذیرش: 24 آبان 1401
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 374
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 141

APA

زارعی, عظیم, اصغری نجیب, مریم, & علی پور, سیما. (1401). ارائه چارچوبی برای بین المللی سازی پلتفرم های B2B. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(50), 183-206. doi: 10.52547/jbmp.21.50.183

MLA

عظیم زارعی; مریم اصغری نجیب; سیما علی پور. "ارائه چارچوبی برای بین المللی سازی پلتفرم های B2B". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21, 50, 1401, 183-206. doi: 10.52547/jbmp.21.50.183

HARVARD

زارعی, عظیم, اصغری نجیب, مریم, علی پور, سیما. (1401). 'ارائه چارچوبی برای بین المللی سازی پلتفرم های B2B', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(50), pp. 183-206. doi: 10.52547/jbmp.21.50.183

VANCOUVER

زارعی, عظیم, اصغری نجیب, مریم, علی پور, سیما. ارائه چارچوبی برای بین المللی سازی پلتفرم های B2B. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1401; 21(50): 183-206. doi: 10.52547/jbmp.21.50.183

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب