• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی مفهوم هم‌تخریبی ارزش برند در فرایند تعاملی تجربه مشتری- برند

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

بررسی مفهوم هم‌تخریبی ارزش برند در فرایند تعاملی تجربه مشتری- برند

    نویسندگان

    • غزاله طاهری 1
    • عظیم زارعی 2
    • داود فیض 3
    • مهدی دهقانی سلطانی 4

    1 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

    2 استاد دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

    3 استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

    4 استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، کرمان، ایران

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

10.52547/jbmp.2023.229971.1443
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف: همزمان با تکامل تجربه مشتریان از برند، بر اهمیت نوع تعاملات مشتریان و برند افزوده می­شود، زیرا همانطور که مشتریان می­توانند از پتانسیل دانش برند و مهارت خود در خلق ارزش برند استفاده کنند، در صورت نارضایتی از آن می­توانند در ­تخریب ارزش برند گام بردارند. از این رو، شناخت نوع تعامل مشتریان با شرکت در حین تجربه آنان از برند برای شناسایی وضعیت هم­تخریبی ارزش برند ضروری است. از این رو، این مطالعه بررسی مفهوم هم­تخریبی ارزش برند در فرآیند تعاملی تجربه مشتری- برند را مورد هدف قرار داده است.
روش­شناسی: این مطالعه از نظر هدف از نوع کاربردی و از حیث صبغه پژوهش از نوع کیفی استقرایی می­باشد. در این پژوهش از روش نظریه داده بنیاد کلاسیک برای جمع­آوری داده­ها بهره گرفته شده است.
یافته­ها: چارچوب پیشنهادی این پژوهش، در طی سه گام متوالی تجربه مشتری- برند ارائه شده است و با استخراج 157 کد باز، 34 مفهوم و 8 مقوله اصلی، فرآیند اصلی هم­تخریبی ارزش برند را شکل داده است.
نتیجه ­گیری: نتایج نشان می­دهد که هم­تخریبی ارزش برند در طول یک فرآیند تعاملی شکل می­گیرد و وقوع آن مستلزم تکامل تجربه منفی مشتریان از برند می­باشد. به عبارت دیگر، تمامی تعاملات از زمان درگیری اولیه نادرست مشتری و برند تا لحظه همکاری زیان­آور ­آنان در تولید و بازاریابی، منجر به شکل­گیری فرآیند هم­تخریبی ارزش برند می­شود. از این رو، شرکت­ها می­توانند طبق چارچوب ارائه­شده، تمام مراحل تجربه مشتری- برند را زیر نظر بگیرند و با شناسایی نقاط ضعف خود در تعاملات، از وقوع این پدیده مخرب در شرکت جلوگیری کنند.  

کلیدواژه‌ها

  • تعامل مشتری با برند
  • فرآیند تجربه مشتری- برند
  • هم‌تخریبی ارزش برند
  • XML
  • اصل مقاله 723.93 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 215
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 161
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 21، شماره 51 - شماره پیاپی 85
آبان 1401
صفحه 153-183
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 723.93 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 08 دی 1401
  • تاریخ بازنگری: 21 بهمن 1401
  • تاریخ پذیرش: 18 اسفند 1401
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 215
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 161

APA

طاهری, غزاله, زارعی, عظیم, فیض, داود, & دهقانی سلطانی, مهدی. (1401). بررسی مفهوم هم‌تخریبی ارزش برند در فرایند تعاملی تجربه مشتری- برند. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(51), 153-183. doi: 10.52547/jbmp.2023.229971.1443

MLA

غزاله طاهری; عظیم زارعی; داود فیض; مهدی دهقانی سلطانی. "بررسی مفهوم هم‌تخریبی ارزش برند در فرایند تعاملی تجربه مشتری- برند". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21, 51, 1401, 153-183. doi: 10.52547/jbmp.2023.229971.1443

HARVARD

طاهری, غزاله, زارعی, عظیم, فیض, داود, دهقانی سلطانی, مهدی. (1401). 'بررسی مفهوم هم‌تخریبی ارزش برند در فرایند تعاملی تجربه مشتری- برند', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(51), pp. 153-183. doi: 10.52547/jbmp.2023.229971.1443

VANCOUVER

طاهری, غزاله, زارعی, عظیم, فیض, داود, دهقانی سلطانی, مهدی. بررسی مفهوم هم‌تخریبی ارزش برند در فرایند تعاملی تجربه مشتری- برند. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1401; 21(51): 153-183. doi: 10.52547/jbmp.2023.229971.1443

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب