• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. هم خوانی میان راهبرد بازاریابی و محیط درونی و بیرونی سازمان

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

هم خوانی میان راهبرد بازاریابی و محیط درونی و بیرونی سازمان

    نویسندگان

    • مسعود کسائی 1
    • محمد احمدی 2

    1 دانشگاه شهید بهشتی

    2 دانشگاه پیام نور

,

نوع مقاله : مروری

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

شکل گیری و تدوین راهبرد بازاریابی نیازمند شناختی است که از وضعیت بازار و توانمندی های سازمانها ایجاد میشود. بنابراین، تدوین راهبرد بازاریابی باید بر اساس همخوانی با توانمندیهای درونی و وضعیت بازار(هم خوانی بیرونی) باشد. این پژوهش به تعیین روابط میان متغیرهایی نظیر: قوّت راهبرد بازاریابی و همخوانی درونی و بیرونی می پردازد و با توجه به این که عوامل مؤثر بین متغیرهای مذکور را در سطح سازمانها بررسی می کند، یک پژوهش بنیادی به شمار میرود. همچنین از نظر نحوة گردآوری داده ها، این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکتهایی است که خدمات اینترنتی را در کشور عرضه میکنند. از آن جا که این تحقیق به صورت کمّی به بررسی رابطه میان متغیرها می پردازد، نتایج آن قابل تعمیم به کل جامعه هستند. با توجه به داده های گردآوری شده از 87 نمونه آماری، می توان گفت که همخوانی درونی و بیرونی و قوّت بازاریابی، با هم ارتباط متقابل دارند و وجود یکی از آنها در سازمان، احتمال وقوع دیگری را افزایش میدهد. هنگامی که همخوانی بیرونی در سازمان وجود داشته باشد، میتواند به عنوان نمایندهای از وجود هم خوانی درونی باشد و احتمال افزایش قوّت راهبرد بازاریابی را در پی خواهد داشت

کلیدواژه‌ها

  • همخوانی درونی
  • همخوانی بیرونی
  • قوّت راهبرد بازاریابی
  • سبک تدوین راهبرد
  • XML
  • اصل مقاله 143.05 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 271
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 294
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 9، شماره 2 - شماره پیاپی 2
شهریور 1389
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 143.05 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 23 اردیبهشت 1394
  • تاریخ بازنگری: 11 آذر 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 271
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 294

APA

کسائی, مسعود, & احمدی, محمد. (1389). هم خوانی میان راهبرد بازاریابی و محیط درونی و بیرونی سازمان. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 9(2), -.

MLA

مسعود کسائی; محمد احمدی. "هم خوانی میان راهبرد بازاریابی و محیط درونی و بیرونی سازمان". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 9, 2, 1389, -.

HARVARD

کسائی, مسعود, احمدی, محمد. (1389). 'هم خوانی میان راهبرد بازاریابی و محیط درونی و بیرونی سازمان', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 9(2), pp. -.

VANCOUVER

کسائی, مسعود, احمدی, محمد. هم خوانی میان راهبرد بازاریابی و محیط درونی و بیرونی سازمان. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1389; 9(2): -.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب