سبک های تصمیم گیری مشتریان بر اساس مدل اسپرولز و کندال

نوع مقاله : مروری

نویسندگان

دانشگاه شهید بهشتی

چکیده

این پژوهش با هدف ارزیابی سبک های تصمیم گیریِ مدل اسپرولز و کندال در بین مشتریان فروشگاه های زنجیره ای سپه شهر تهران سؤال اصلی این پژوهش به این صورت مطرح شد که اولویت و اهمیت سبک های تصمیم گیری مدل اسپرولز و کندال در بین مشتریان فروشگاههای زنجیره ای سپه شهر تهران چگونه است؟ نمونه آماری این تحقیق شامل 180 نفر از اعضای جامعه آماری بود که به طور تصادفی با استفاده از روش نمون هگیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری داد هها، پرسشنامه حضوری بود. نتیجه تجزیه و تحلیل داده های تحقیق بیانگر آن بود که پنج سبک در بین مشتریان فروشگاه های زنجیره ای سپه شهر تهران شناسایی شد

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Customer decision-making styles based on the Sproles and Kendall model

  1. .1 آذر، عادل و منصور مؤمنی (1380)، " آمار وکاربرد آن در مدیریت جلد اول و دوم"، تهران: سمت.

    .2 حق بین، زینب (1387)، "بررسی انواع ناهنجاری های مربوط به عرضه عمومی اولیه سهام در بورس اوراق بهادار تهران"، به راهنمایی دکتر رضوان حجازی و مشاوره دکتر علی رحمانی، دانشگاه الزهراء(س)، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی.

    .3 دانایی فرد، حسن و همکاران (1386)، "روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع"، تهران: صفار- اشراقی.

    .4 صفائیان، میترا (1379)، "شناسایی عوامل مرتبط با تصمیم خرید مصرف کنندگان در خصوص انتخاب محصولات غذایی"، به راهنمایی دکتر داور ونوس و مشاوره دکتر عزت ا... اصغری زاده، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت.

    .5 صمدی، منصور (1382)، "رفتارمصرفکننده، فرایند تصمیمگیری خرید"، تهران: آییژ.

    .6 کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری (1385)، "اصول بازاریابی"، ترجمۀ بهمن فروزنده، اصفهان: آموخته.

    .7 کهنسال، رحیم(1382)، "بررسی میزان و رتبه بندی عوامل تأثیرگذار بر تصمیم خرید انواع شامپو در محدوده مکانی تهران بزرگ"، به راهنمایی دکتر محمد حقیقی و مشاوره دکتر سید رضا سیدجوادین، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت.

    .8 موون، جانسی و میشل اسمینور (1386)، "رفتار مصرفکننده(عوامل درونی و بیرونی)"، ترجمۀ عباس صالح اردستانی، محمدرضا سعدی، تهران: اتحاد، جهاننو.

    -9 نجفپور، سیما (1381)، "عوامل موثر بر تصمیم خرید مصرفکننده"، تهران، آسیا.

    .10 ونوس، داور و همکاران (1380)، " تحقیقات بازاریابی (نگرشی کاربردی)"، تهران: سمت.

    .11 هاوکینز، دل(1385)، "رفتار مصرف کننده"، ترجمۀ احمد روستا و عطیه بطحایی، تهران: سارگل.

    1. Akturan, U., and Tezcan, N. (2007) "Profiling Young Adults: Decision-Making Styles of College Students for Apparel Products", Journées Normandes de Recherche sur la Consommation :Société et consommations,1-11.
    2. Berkman, H., and Gilson, C. (1981), "Consumer Behavior Concepts and Strategies", Boston: Kent.
    3. C.Y., K., K.W., Y., and Au, K.F. (2004), "Decision-Making Behaviour Towards Casual Wear Buying: A Study of Young Consumers in Mainland China", Journal of Management & World Business Research, 1, 1-8.
    4. Guinn, O., and, Thomas, C. (1998), "Advertising", Ohio: South – Western Pub.

    16.. Hawkins, D. (1993), "How Consumer Allocate Their Time When Searching for Information. Journal of Marketing research, 30 (14) 425 – 466.

    1. Leo, C., Bennett, R., and, Härtel, C. (2005), Cross-Cultural Differences in Consumer Decision Making Styles", Cross Cultural Management Journal, 12, (3) 32-51.
    2. Lysonski, S., Durvasula, S., and Zotos, Y. (1996), "Consumer Decision-Making Styles: A Multi-Country Investigation", European Journal of Marketing, 30, (12), 10-21. 24
    3. Lye, A., Shao, W., Rundle, S., and Fausnaugh, C. (2005), "Decision Waves: Consumer Decisions in Today’s Complex World”, European Journal of Marketing, 39, (1,2), 216-230.
    4. Lu Wang, C., Siu, N., and Hui, A. (2004), "Consumer Decision-Making Styles on Domestic and Imported Brand Clothing", European Journal of Marketing, 38, (1), 239-252.
    5. Mowen, J. C. (1995). Consumer Behavior. Englewood Cliffs, N. J: Prentice[1]Hall.
    6. Schiffman, L. G., and, Kanuck, L. L. (1998), "Consumer Behavior. Englewood Cliffs NJ: Prentice – Hall.
    7. Solomon, M. R. (1965), "Consumer Behavior", New York, NY: Free Press.
    8. Wilkie, W. (1994), "Consumer", New York, NY: John Wiley & Sons.