• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی

    نویسندگان

    • حمید رضا یزدانی 1
    • علی زارع میرک آباد 1
    • محمد حسین نصیری 2
    • مهدی اسد نژاد 1

    1 دانشگاه تهران

    2 دانشگاه علامه طباطبایی

,

نوع مقاله : مروری

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

با ورود سازمانها به اقتصاد خدماتی، کیفیت خدمات به موضوع چالش برانگیزی برای آنها تبدیل شده است. به طوری که موفقیت سازمانها در این اقتصاد، درگرو داشتن خدمات با کیفیت وکارکنانی مشتری مدار خواهد بود. تحقیقات اخیر نشان داده است که یکی از عوامل تأثیرگذار برکیفیت خدمات سازمانها و ایجاد مزیت رقابتی، وجود رفتارهای شهروندی در کارکنان به ویژه کارکنانی است که به طور مستقیم در تعامل با مشتریان، می باشند. ] 30[ باتوجه به اهمیت دومؤلفه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی، این مقاله که مبتنی برپژوهشی میدانی در یکی از بیمارستان های تهران می باشد، به بررسی رابطه میان این متغیرها پرداخته است. بدین منظور، پرسشنامه ای برای سنجش این متغیرها طراحی شد و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازه گیری به وسیله تحلیل عاملی تأییدی، در میان نمونه ای متشکل از 87 نفر از پرستاران بیمارستان شریعتی توزیع شد. روش تحقیق حاضر، پیمایشی- همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر الگوی معادلات ساختاری بود. نتایج حاصل از تحقیق این گونه بیان می دارد که بین رفتار شهروندی سازمانی و مشتری گرایی رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد.

کلیدواژه‌ها

  • اقتصادخدماتی
  • رفتار شهروندی سازمانی
  • مشتری گرایی
  • XML
  • اصل مقاله 690 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 372
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 234
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 10، شماره 7 - شماره پیاپی 7
شهریور 1390
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 690 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 23 اردیبهشت 1394
  • تاریخ بازنگری: 19 آذر 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 372
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 234

APA

یزدانی, حمید رضا, زارع میرک آباد, علی, حسین نصیری, محمد, & اسد نژاد, مهدی. (1390). بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 10(7), -.

MLA

حمید رضا یزدانی; علی زارع میرک آباد; محمد حسین نصیری; مهدی اسد نژاد. "بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 10, 7, 1390, -.

HARVARD

یزدانی, حمید رضا, زارع میرک آباد, علی, حسین نصیری, محمد, اسد نژاد, مهدی. (1390). 'بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 10(7), pp. -.

VANCOUVER

یزدانی, حمید رضا, زارع میرک آباد, علی, حسین نصیری, محمد, اسد نژاد, مهدی. بررسی رابطه مشتری گرایی و رفتار شهروندی سازمانی. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1390; 10(7): -.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب