• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. سبک های تصمیم گیری مشتریان ایرانی: با تأکید بر قومیت

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

سبک های تصمیم گیری مشتریان ایرانی: با تأکید بر قومیت

    نویسندگان

    • عباسعلی حاجی کریمی 1
    • الهه شهابی 2

    1 دانشگاه شهید بهشتی

    2 دانشگاه هرمزگان

,

نوع مقاله : مروری

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مسأله قومیت در ایران، با توجه به پیشینه طولانی آن، همواره از جهات گوناگون مورد توجه بوده است. به دلیل پیچیدگی مفهومی واژه قومیت و تأثیر آن بر سبک خرید در هر گروه، در این مقاله سعی شده است سبک های تصمیم گیری با تأکید بر مسأله قومیت و بر اساس مدل "اسپرولز و کندال" در فروشگاه های زنجیره ای رفاه در شهر تهران بررسی شود. نمونه آماری پژوهش، شامل 200 نفر بود که با روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه 40 سوالی و حضوری بود. نتایج تحقیق نشان می دهد که از لحاظ بررسی تأثیر قومیت و جنسیت در تصمیم گیری مصرف کننده، تفاوت معناداری مشاهده نشد و تنها عناصر متفاوت در میان اقوام، نفرت از خرید و تمایلات بدون برنامه ریزی و قصد قبلی بودند. در این پژوهش، 10 سبک در میان مشتریان فروشگاه های زنجیره ای رفاه در شهر تهران شناسایی شد

کلیدواژه‌ها

  • سبک های خرید مصرف کننده
  • مدل اسپرولز و کندال
  • فروشگاه های زنجیره ای رفاه
  • XML
  • اصل مقاله 352.4 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 266
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 217
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 10، شماره 8 - شماره پیاپی 8
آذر 1390
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 352.4 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 23 اردیبهشت 1394
  • تاریخ بازنگری: 10 آذر 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 266
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 217

APA

حاجی کریمی, عباسعلی, & شهابی, الهه. (1390). سبک های تصمیم گیری مشتریان ایرانی: با تأکید بر قومیت. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 10(8), -.

MLA

عباسعلی حاجی کریمی; الهه شهابی. "سبک های تصمیم گیری مشتریان ایرانی: با تأکید بر قومیت". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 10, 8, 1390, -.

HARVARD

حاجی کریمی, عباسعلی, شهابی, الهه. (1390). 'سبک های تصمیم گیری مشتریان ایرانی: با تأکید بر قومیت', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 10(8), pp. -.

VANCOUVER

حاجی کریمی, عباسعلی, شهابی, الهه. سبک های تصمیم گیری مشتریان ایرانی: با تأکید بر قومیت. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1390; 10(8): -.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب