• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی عوامل مؤثر بر کشورگرایی مصرف کننده

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

بررسی عوامل مؤثر بر کشورگرایی مصرف کننده

    نویسندگان

    • حسن قاسمی
    • زهره دهدشتی شاهرخ
    • ابوالفضل سیفی

    دانشگاه علامه طباطبایی

,

نوع مقاله : مروری

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

گرایش به کالاها و مارک های مرغوب جهانی در کشورهای در حال توسعه یک واقعیت است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، محصولات داخلی در کشورهای در حال توسعه، مانند ایران، باید به طور مؤثر با محصولات وارداتی رقابت کنند. درک عواملی که تصمیم مصرف کنندگان برای خرید را تحت تأثیر قرار می دهد، برای تولید کنندگان بسیار حیاتی می باشند. یکی از این عوامل، کشورگرایی مصرف کننده است. مصرف کنندگان کشورگرا کسانی هستند که ترجیح می دهند محصولات داخلی را خریداری کنند و خرید محصولات ساخت خارج را یک عمل میهن دوستانه نمی دانند و معتقدند که این کار به اقتصاد داخلی صدمه می زند. روش انجام این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری، همه اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی است. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی، 284 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. پس از جمع آوری پرسشنامه ها و انجام تحلیل های آماری، از قبیل آزمون من ویتنی و رگرسیون خطی چند گانه، مشخص شد که افراد جامعه آماری از کشورگرایی پایینی برخوردارند و متغیرهای جنسیت، تحصیلات، درآمد، آزادی فرهنگی و محافظه کاری بر کشورگرایی مصرف کننده مؤثرند.

کلیدواژه‌ها

  • کشورگرایی مصرف کننده
  • آزادی فرهنگی
  • میهن دوستی
  • محافظه کاری
  • جمع گرایی
  • XML
  • اصل مقاله 458.35 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 194
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 306
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 11، شماره 12 - شماره پیاپی 12
آذر 1391
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 458.35 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 23 اردیبهشت 1394
  • تاریخ بازنگری: 08 مهر 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 194
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 306

APA

قاسمی, حسن, دهدشتی شاهرخ, زهره, & سیفی, ابوالفضل. (1391). بررسی عوامل مؤثر بر کشورگرایی مصرف کننده. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 11(12), -.

MLA

حسن قاسمی; زهره دهدشتی شاهرخ; ابوالفضل سیفی. "بررسی عوامل مؤثر بر کشورگرایی مصرف کننده". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 11, 12, 1391, -.

HARVARD

قاسمی, حسن, دهدشتی شاهرخ, زهره, سیفی, ابوالفضل. (1391). 'بررسی عوامل مؤثر بر کشورگرایی مصرف کننده', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 11(12), pp. -.

VANCOUVER

قاسمی, حسن, دهدشتی شاهرخ, زهره, سیفی, ابوالفضل. بررسی عوامل مؤثر بر کشورگرایی مصرف کننده. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1391; 11(12): -.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب