• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی اثر تعدیل کننده جنسیت بر قصد خرید اینترنتی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

بررسی اثر تعدیل کننده جنسیت بر قصد خرید اینترنتی

    نویسندگان

    • منیژه قره چه
    • محمد مقدسی
    • سید حمیدرضا عظیمی

    دانشگاه شهید بهشتی

,

نوع مقاله : مروری

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر تعدیل کننده ی جنسیت بر قصد خرید اینترنتی با استفاده از مدل پذیرش نوآوری انجام شده است. بدین منظور پرسشنامه ای به صورت بر خط، روی دو تارنمای اینترنتی قرار گرفت. با نرخ پاسخگویی 72 درصد، تعداد 283 نفر از پاسخ دهندگان به طور کامل به سوالات پاسخ دادند. روایی پرسشنامه ها از طریق نظر نخبگان و پایایی آن از طریق محاسبه آلفای کرونباخ ارزیابی شد. با استفاده از دو مدل جداگانه رگرسیونی و آزمون مقایسه ضرایب β اثر تعدیل کننده جنسیت بر قصد خرید اینترنتی، آزمایش شد. نتایج مدل نشان داد جنسیت در مدل پذیرش نوآوری روی رابطه ی مزیت نسبی درک شده، قابلیت سازگاری، سهولت کاربری، قطعیت نتایج، درجه پدیداری با قصد خرید اینترنتی، اثر تعدیل کننده دارد. این اثر در رابطه با متغیرهای تصویر درک شده و قابلیت اعتماد دیده نشد.

کلیدواژه‌ها

  • پذیرش نوآوری
  • جنسیت
  • تجارت الکترونیک
  • قصد خرید اینترنتی
  • XML
  • اصل مقاله 432.94 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 371
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 419
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 11، شماره 12 - شماره پیاپی 12
آذر 1391
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 432.94 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 23 اردیبهشت 1394
  • تاریخ بازنگری: 11 مهر 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 371
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 419

APA

قره چه, منیژه, مقدسی, محمد, & عظیمی, سید حمیدرضا. (1391). بررسی اثر تعدیل کننده جنسیت بر قصد خرید اینترنتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 11(12), -.

MLA

منیژه قره چه; محمد مقدسی; سید حمیدرضا عظیمی. "بررسی اثر تعدیل کننده جنسیت بر قصد خرید اینترنتی". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 11, 12, 1391, -.

HARVARD

قره چه, منیژه, مقدسی, محمد, عظیمی, سید حمیدرضا. (1391). 'بررسی اثر تعدیل کننده جنسیت بر قصد خرید اینترنتی', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 11(12), pp. -.

VANCOUVER

قره چه, منیژه, مقدسی, محمد, عظیمی, سید حمیدرضا. بررسی اثر تعدیل کننده جنسیت بر قصد خرید اینترنتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1391; 11(12): -.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب