نوع مقاله : مروری
چکیده
مطالعات گذشته نشان میدهد که هر یک از فعالیتهای بازاریابی میتواند بر روی ارزش ویژه یک برند تأثیرگذار باشد. یکی از اهداف این مقاله بررسی تأثیر آمیخته تبلیغات بر ارزش ویژه برند از طریق دانش، وفاداری و ارتباط با برند محصولات یک شرکت تولیدکننده مواد شوینده و بهداشتی معروف در تهران است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نحوه گردآوری اطلاعات و تجزیهوتحلیل دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری از روش نمونهگیری چند مرحلهای استفاده و نمونهای با حجم 384 نفر انتخاب گردید و در نهایت تعداد 325 پرسشنامه بازگشت و جمعآوری شد. نتایج نشان داد که آمیخته تبلیغات توانسته است از طریق دانش برند بر روی رابطه با برند و وفاداری به برند اثر داشته باشد و رابطه با برند و وفاداری به برند نیز بر روی ارزش ویژه برند نیز تأثیرگذار بوده است.