• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. تبیین و شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر چابکی سازمانی در دانشگاه‌ها

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

تبیین و شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر چابکی سازمانی در دانشگاه‌ها

    نویسنده

    • حسن فارسیجانی

    دانشگاه شهید بهشتی

,

نوع مقاله : مروری

  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

چابکی سازمانی از زمره موضوعاتی به‌شمار می­رود که تبیین ابعاد و زوایای مختلف آن در صنایع مختلف، جایگاه مطلوبی را برای رشد و ارتقاء عملکرد آن‌ها در سطوح مختلف فراهم می­سازد. حوزه‌های آموزشی و پژوهشی نیز در همین ارتباط و در راستای تطابق با سطح تغییرپذیری محیط پیرامون، بر خود الزام می­دارد تا ضمن تبیین جایگاه هر یک از ذینفعان در الگوی کلان چابکی سازمانی، عوامل توانمند ساز را شناسایی نموده و نظام فرآیندی دستیابی به این حوزه را فراهم سازد. در این پژوهش ضمن بررسی مؤلفه‌های اثرگذار بر نظام چابکی سازمانی، مکانیزم دستیابی به این الگو در حوزه­های مختلف تدوین‌یافته و در نهایت راهبُردهای عمومی مربوطه نیز عنوان گردیده است.

کلیدواژه‌ها

  • چابکی سازمانی
  • آموزش عالی
  • مدیریت عملکرد
  • راهبردها
  • XML
  • اصل مقاله 783.8 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
مراجع
  1. شهائی، بهنام؛ رجب زاده، علی (1384). بررسی ابعاد ارزیابی چابکی سازمانی در سازمانهای دولتی با رویکرد فناوری اطلاعات، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، اسفندماه، ایران.
  2. فتحیان، محمد و همکاران (1384). نقش فناوری اطلاعات در چابکی بنگاههای کوچک و متوسط ایران، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت، آذر ماه، تهران- ایران.
  3. Arteta, B; Giachetti (2004). A measure of agility as the complexity of the enterprise system. Journal of Robotics and computer Integrated Manufacturing, 20, 495-503.
  4. Dove, R et.al (1996). An agile enterprise reference model, US agility forum, Bethlehem University.
  5. Goldman, S; Nagel, R; & Preiss, K (1995). Agile competitors and virtual organizations, Kenneth: van No strand Reinhold.
  6. Gunasekaran, A. (1999). Agile manufacturing: a framework for research and development. International Journal of Production Economics, 62 (1-2), 87-105.
  7. Li Jin-Hai et.al (2003). The evolution of agile manufacturing. Business process Management Journal, 9(2), 170-189.
  8. Meredith, S; & Francis, D. (2000), Journey towards agility: the agile wheel explored. The TQM Magazine, 12(2), 137-143.
  9. Souder, W; & Moenart, R (1992). Integrating marketing and R & D projects. Journal of management studies, 29, 485-512.
    • تعداد مشاهده مقاله: 330
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 231
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 12، شماره 15 - شماره پیاپی 15
شهریور 1392
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 783.8 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 07 مهر 1394
  • تاریخ بازنگری: 11 آذر 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 330
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 231

APA

فارسیجانی, حسن. (1392). تبیین و شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر چابکی سازمانی در دانشگاه‌ها. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 12(15), -.

MLA

حسن فارسیجانی. "تبیین و شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر چابکی سازمانی در دانشگاه‌ها". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 12, 15, 1392, -.

HARVARD

فارسیجانی, حسن. (1392). 'تبیین و شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر چابکی سازمانی در دانشگاه‌ها', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 12(15), pp. -.

VANCOUVER

فارسیجانی, حسن. تبیین و شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر چابکی سازمانی در دانشگاه‌ها. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1392; 12(15): -.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب