• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. طراحی الگوی ارتقاء عملکرد صادراتی برای صادرکنندگان کشور افغانستان از طریق اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و به‌واسطه مدیریت آمیزه بازاریابی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

طراحی الگوی ارتقاء عملکرد صادراتی برای صادرکنندگان کشور افغانستان از طریق اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و به‌واسطه مدیریت آمیزه بازاریابی

    نویسندگان

    • غلامعلی طبرسا
    • علی رضائیان
    • محمد رضا حمیدی زاده
    • سید یحیی اخلاقی

    دانشگاه شهید بهشتی

,

نوع مقاله : مروری

  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

     هدف این مطالعه ارائه الگویی جهت ارتقاء عملکرد صادراتی از طریق اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و به واسطه مدیریت آمیخته بازاریابی است. در این مقاله ابتدا به مرور مفاهیم و مبانی نظری پرداخته‌شده و سپس با استفاده از مطالعات و پژوهش پیشین شاخص‌های اندازه‌گیری هریک از مؤلفه‌ها و ابعاد مورد بررسی در این مطالعه استخراج شده است. نمونه آماری این پژوهش مدیران، روسا و کارشناسان 51 شرکت صادراتی فعال کشور افغانستان بوده است. داده‌های پژوهش با پرسشنامه گردآوری شد و درنهایت با استفاده از الگوی معادلات ساختاری، الگوی عملیاتی به‌دست آمد. نتایج نشان داد که به ترتیب عملکرد اقتصادی و غیراقتصادی؛ از طریق بهره‌گیری درست از اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و  توجه به مؤلفه‌های تأثیرگذار بر عملکرد صادراتی منجر به بهبود عملکرد صادراتی خواهند شد.

کلیدواژه‌ها

  • افغانستان
  • بازاریابی بین‌الملل
  • ارزیابی جذابیت بازارهای بین‌المللی
  • عملکرد صادراتی
  • XML
  • اصل مقاله 746.67 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
مراجع
  1. منابع
  2. Amaravadi Chandra S., Subhashish Samaddar & Siddhartha Dutta, (1995). Intelligent Marketing Information Systems: Computerized Intelligence For Marketing Decision Making. Marketing Intelligence & Planning, 13) 2(, 4-13.
  3. Cavusgil, S.T. (1984). International Marketing Research: Insights into Company Practices. Research in Marketing, 7.
  4. Hassan Salah S., Craft, S. & Kortam, W. (2003). Understanding the new bases for global market segmentation. Journal of Consumer Marketing, 20 (5), 446-462.
  5. Koch, Adam j. (2000). Factors influencing market and entry mode selection: developing the MEMS model. Marketing and intelligence planning. 19(5), 351-361.
  6. Koch, Adam j. (2001). Selecting overseas markets and entry modes: two decision processes or one. Marketing and intelligence planning, 19(1), 65-75.
  7. Kaye G. Roland & Xian-Zhong. (1995). Building Market Intelligence Systems For Environment Scanning. Logistic Information Management, 8(2), 22-29.
  8. Li, Shuliang, (2000). Developing Strategy With Marstra: The Support System And The Real World Tests. Marketing Intelligence & Planning, 18(3), 135-143.
  9. Osland Gregory E., Taylor Charles R., & Zou Chaoming. (2001). Selecting international mode of entery and expansion. Marketing intelligence & planning, 19(3), 153-161.
  10. Osland Gregory E., Taylor Charles r., Zou Chaoming (2000). Foreign market entry strategies of japaness MNCs. International marketing review, 17(2), 146-163.
  11. Rahman, Seyd H. (2003). Modeling of international selection process: a qualitative study of successful Australian international business. Qualitative market research, 6(2), 119-132.
  12. Robertson Kim, R., Wood R. V. (2000). Evaluating International Markets: The Importance Of Information By Industry, By Country Of Destination, And By Type Of Export Transaction. International Marketing Review, 17(1), 34-55.
  13. Simkin, L., & Dibb, S. (1998). Prioritizing Target Markets. Marketing Intelligence & Planning, 16(7), 407-417.
  14. Sarabia Francisco, J. (1996). Model for market segments evaluation and selection. European Journal of Marketing, 30(4), 58-74.
  15. Schwartz David, G. (2000). Concurrent Marketing Analysis: A Multi-Agent Model For Product, Price, Place And Promotion. Marketing Intelligence & Planning, 18(1), 24-29..
  16. Tan Thomas Tsu Wee & Zafar U. Ahmed. (1999). Managing Market Intelligence: An Asian Marketing Research Perspective. Marketing Intelligence & Planning, 17(6), 298-306.
  17. Wee Thomas Tan Tsu, (2001). The Use Of Marketing Research And Intelligence In Strategic Planning: Key Issues And Future Trends. Marketing Intelligence & Planning, 19(4), 245-253.
    • تعداد مشاهده مقاله: 320
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 209
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 12، شماره 15 - شماره پیاپی 15
شهریور 1392
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 746.67 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 07 مهر 1394
  • تاریخ بازنگری: 11 آذر 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 320
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 209

APA

طبرسا, غلامعلی, رضائیان, علی, حمیدی زاده, محمد رضا, & اخلاقی, سید یحیی. (1392). طراحی الگوی ارتقاء عملکرد صادراتی برای صادرکنندگان کشور افغانستان از طریق اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و به‌واسطه مدیریت آمیزه بازاریابی. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 12(15), -.

MLA

غلامعلی طبرسا; علی رضائیان; محمد رضا حمیدی زاده; سید یحیی اخلاقی. "طراحی الگوی ارتقاء عملکرد صادراتی برای صادرکنندگان کشور افغانستان از طریق اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و به‌واسطه مدیریت آمیزه بازاریابی". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 12, 15, 1392, -.

HARVARD

طبرسا, غلامعلی, رضائیان, علی, حمیدی زاده, محمد رضا, اخلاقی, سید یحیی. (1392). 'طراحی الگوی ارتقاء عملکرد صادراتی برای صادرکنندگان کشور افغانستان از طریق اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و به‌واسطه مدیریت آمیزه بازاریابی', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 12(15), pp. -.

VANCOUVER

طبرسا, غلامعلی, رضائیان, علی, حمیدی زاده, محمد رضا, اخلاقی, سید یحیی. طراحی الگوی ارتقاء عملکرد صادراتی برای صادرکنندگان کشور افغانستان از طریق اطلاعات مرتبط با بازار و بنگاه و به‌واسطه مدیریت آمیزه بازاریابی. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1392; 12(15): -.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب