• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. راهبردهای توسعه گردشگری سالمندی رهیافت بخش بندی بازار با استفاده از شبکه های عصبی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

راهبردهای توسعه گردشگری سالمندی رهیافت بخش بندی بازار با استفاده از شبکه های عصبی

    نویسنده

    • شرمینه قلمکاری

    *** دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهان )نویسنده مسئول(.

,

نوع مقاله : مروری

  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

یکی از اهداف اولیه مدیران در صنعت گردشگری ایجاد و حفظ رضایت در گردشگران است. عدم اطلاع از خواسته ها و نیازهای گردشگران سالمند، راضی کردن آنها را مشکل خواهد نمود. شناخت ویژگی های افراد سالمند، نیازهای ویژه ، علایق و انگیزه های سفر یکی از راههای کمک به تصمیم گیری و برنامه ریزی مدیران در درک جامع تر رفتار و نیازهای فعلی و آتی است. از آنجا که سالمندان بازار هدف جذابی برای صنعت گردشگری هستند و گردشگری می تواند تأثیر مثبتی بر کیفیت زندگی و میزان لذت زندگی داشته باشد، در این تحقیق به دنبال شناخت و بخش بندی بازار گردشگران سالمند بوده تا با ارائه راهبردهایی، زمینه رشد و توسعه گردشگری داخلی برای آنان فراهم گردد. جامعه آماری، گردشگران سالمند ساکن اصفهان بوده و داده ها در تابستان و پاییز سال 1393 جمع آوری شده است. نتایج نشان می دهد سالمندان جوان، سالمندان مرفه و سالمندان جمع گرا، بخش های مختلف این جامعه می باشند. توسعه خطوط ریلی، ارائه تخفیفات ویژه حمل و نقل و اقامت، برنامه ریزی برای سفر در فصل های خلوت، ارائه تورهای متنوع تر از نظر زمانی، فراهم کردن خدمات ویژه متناسب با نیازهایشان از راهبردهای توسعه گردشگری داخلی برای سالمندان است.

کلیدواژه‌ها

  • راهبرد-گردشگری سالمندی-بخش بندی بازار-شبکه های عصبی
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
مراجع
  1. احمدی، وکیل؛ بهشتی، سید صمد. ) 3107 (. بررسی ویژگی های جمعیت شناختی و رفاهی سالمندان
  2. - .0 1 ،)9( در ایران. نشریه جمعیت. شماره 70
  3. داس ویل، راجرز. ) 3107 (. مدیریت جهانگردی مبانی، راهبردها و آثار. ترجمه سید محمد اعرابی و
  4. داود ایزدی. چاپ چهارم. تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
  5. رفیع زاده، ندا.، نوزری، شعله.، هاشم نژاد، هاشم. ) 3103 (. مبانی طراحی معماری مراکز خدماتی روزانه
  6. سالمندان. اتشارات مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن.
  7. رنجبریان، بهرام.، زاهدی، محمد. ) 3106 (. شناخت گردشگری. چاپ دوم. اصفهان: چهارباغ.
  8. روستا، احمد.، ونوس، داور.، ابراهیمی، عبدالحمید. ) 3101 (. مدیریت بازاریابی. تهران: انتشارات
  9. سمت.
  10. زنگی آبادی، علی.، محمدی، جمال.، زیرک باش، دیبا. ) 3101 (. تحلیل بازار گردشگری داخلی شهر
  11. - .317 313 .)3( اصفهان. مجله جغرافیا و توسعه. 9
  12. کاتلر، فیلیپ.، آرمسترانگ، گری. ) 3103 (. اصول بازاریابی. ترجمه بهمن فروزنده. چاپ چهارم.
  13. تهران: نشر آتروپات.
  14. کوپر، کریس.، فلچر، جان.، گیلبرت، دیوید.، ون هیل، استفان. ) 3102 (. اصول و مبانی جهانگردی.
  15. ترجمه اکبر غمخوار. تهران: انتشارات فرآماد.
  16. گیلانی، سیدرضا موسوی و همکاران. ) 3132 (. بخش بندی بازار گردشگری ورزشی ایران برای
  17. - .309 326 .)0( گردشگران خارجی. مطالعات مدیریت ورزشی. 39
  18. . مشایخی، مهرنوش. ) 3166 (. بررسی ساخت جمعیت سالمندان کشور در سال 3161 . فصلنامه
  19. - .03 63 . جمعیت، شماره 01 و 07
  20. . معینی، حسن. ) 3133 (. طراحی الگو برای ارزیابی و بخش بندی بازار خارجی به منظور شناسایی
  21. فرصت های ایران. پایان نامه دکتری. دانشگاه اصفهان.
  22. . نادریان، موژان. ) 3100 (. زمینه یابی و طراحی برنامه نمونه برای توسعه گردشگری ورودی با
  23. محوریت گردشگران سالمند. پایان نامه کارشناسی. دانشگاه شیخ بهایی.
  24. Chen ,S.,& Shoemaker, S.(2014) . Age and cohort effects: The American senior tourism market. Annals of Tourism Research, Vol 48,58-75.
  25. Fleischer, A., & Pizam, A. (2002). Tourism constraints among Israeli seniors. Annals of Tourism Research, 29(1), 106-123.
  26. Fuller, D., Hanlan, J., & Wilde, S. J. (2005). Market segmentation approaches: do they benefit destination marketers?. School of Commerce and Management Papers, 149.
  27. Glover, P., & Prideaux, B. (2009). Implications of population ageing for the development of tourism products and destinations. Journal of Vacation Marketing, 15(1), 25-37.
  28. Kolb, B. (2006). Tourism marketing for cities and towns (Vol. 10). Routledge.
  29. Patterson, I. R. (2006). Growing older [electronic resource]: tourism and leisure behavior of older adults. CABI.
  30. راهبردهای توسعه گردشگری سالمندی رهیافت ... 55
  31. Roberson, D. N. (1999). The Impact of Travel on Older Adults: An Exploratory Investigation.
  32. Schmidt, R.C. (1997). Managing Delphi Surveys Using Non Parametric Statistical Techniques, Design Sciences, 28(3): 763-774.
  33. Siegel, S., Castellan, N.J .(1988). Nonparametric Statistics for the Behavioral Sciences, New York: McGraw-Hill.
  34. United Nations, Division for Social Policy and Development, Department of Economic and Social Affairs. (2000). The Sex and Age Distribution of the World Populations, 1998 revision. Available at: http://www.un.org/esa/population/ publications/ageing/Graph.pdf.
  35. United Nation. ( 2012). World population data sheet, available in www.prb.org. 24. Ward, A.,(2014). Segmenting the senior tourism market in Ireland based on travel motivations. Journal of Vacation Marketing . vol. 20 no. 3. 267-277
    • تعداد مشاهده مقاله: 617
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 13، شماره 21 - شماره پیاپی 21
اسفند 1393
صفحه 49-66
فایل ها
  • XML
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 28 اردیبهشت 1394
  • تاریخ بازنگری: 10 آذر 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 617

APA

قلمکاری, شرمینه. (1393). راهبردهای توسعه گردشگری سالمندی رهیافت بخش بندی بازار با استفاده از شبکه های عصبی. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 13(21), 49-66.

MLA

شرمینه قلمکاری. "راهبردهای توسعه گردشگری سالمندی رهیافت بخش بندی بازار با استفاده از شبکه های عصبی". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 13, 21, 1393, 49-66.

HARVARD

قلمکاری, شرمینه. (1393). 'راهبردهای توسعه گردشگری سالمندی رهیافت بخش بندی بازار با استفاده از شبکه های عصبی', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 13(21), pp. 49-66.

VANCOUVER

قلمکاری, شرمینه. راهبردهای توسعه گردشگری سالمندی رهیافت بخش بندی بازار با استفاده از شبکه های عصبی. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1393; 13(21): 49-66.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب