• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. رابطه بین راهبرد‌های کسب‌و‌کار و راهبرد‌های بازاریابی در شرکت‌های کوچک و متوسط

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

رابطه بین راهبرد‌های کسب‌و‌کار و راهبرد‌های بازاریابی در شرکت‌های کوچک و متوسط

    نویسندگان

    • پرویز کفچه 1
    • سید محمد موسوی جد 2
    • سامان مهدوی 3

    1 * استادیار، دانشگاه کردستان (نویسنده مسئول).

    2 ** استادیار، دانشگاه کردستان.

    3 *** دانشجوی کارشناس ارشد، دانشگاه کردستان.

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

     در محیط متغیر و پویای امروزی، شرکت­ها نیازمند طراحی و بهره­گیری از راهبرد­هایی هستند که بتواند آن‌ها را در بهبود روز­افزون عملکردشان یاری­ رساند؛ از سوی دیگر ارائه ­بهترین ­عملکرد در­ زمینه‌ی بازاریابی به اساسی­ترین دغدغه­ی مدیران تبدیل شده است و می­کوشند تا به عملکرد برتر دست یابند؛ بنابراین بهره­گیری راهبرد مناسب ازجمله موارد مهم هر شرکتی است. هدف این­ مقاله بررسی رابطه ­بین راهبردهای کسب‌وکار و راهبردهای بازاریابی در شرکت­های کوچک و متوسط است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و جزو پژوهش‌های همبستگی محسوب می­شود. جامعه آماری شامل 345 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت­ها است که با استفاده از روش نمونه­گیری دردسترس و بهره­گیری از فرمول­ کوکران حجم نمونه 182 نفر لحاظ شد. برای جمع­آوری داده­های پژوهش از پرسشنامه پژوهشگر‌ساخته استفاده شد که روایی صوری آن توسط استادان دانشگاه و اعتبار سازه نیز از طریق تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرم­افزار لیزرل موردبررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ مناسب تشخیص داده شد. نتایج حاکی از آن است که در سطح اطمینان 95 درصد بین راهبرد­های کسب­و­کار و راهبرد­های بازاریابی همبستگی قوی وجود دارد.

کلیدواژه‌ها

  • راهبرد
  • راهبرد کسب‌وکار
  • راهبرد بازاریابی
  • شرکت‌های کوچک و متوسط
  • XML
  • اصل مقاله 491.48 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
مراجع
  1. راهبرد؛ راهبرد کسب‌وکار؛ راهبرد بازاریابی؛ شرکت‌های کوچک و متوسط.
    • تعداد مشاهده مقاله: 210
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 151
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 15، شماره 26 - شماره پیاپی 26
شهریور 1395
صفحه 155-171
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 491.48 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 01 آبان 1395
  • تاریخ بازنگری: 31 شهریور 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
  • تاریخ اولین انتشار: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 210
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 151

APA

کفچه, پرویز, موسوی جد, سید محمد, & مهدوی, سامان. (1395). رابطه بین راهبرد‌های کسب‌و‌کار و راهبرد‌های بازاریابی در شرکت‌های کوچک و متوسط. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 15(26), 155-171.

MLA

پرویز کفچه; سید محمد موسوی جد; سامان مهدوی. "رابطه بین راهبرد‌های کسب‌و‌کار و راهبرد‌های بازاریابی در شرکت‌های کوچک و متوسط". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 15, 26, 1395, 155-171.

HARVARD

کفچه, پرویز, موسوی جد, سید محمد, مهدوی, سامان. (1395). 'رابطه بین راهبرد‌های کسب‌و‌کار و راهبرد‌های بازاریابی در شرکت‌های کوچک و متوسط', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 15(26), pp. 155-171.

VANCOUVER

کفچه, پرویز, موسوی جد, سید محمد, مهدوی, سامان. رابطه بین راهبرد‌های کسب‌و‌کار و راهبرد‌های بازاریابی در شرکت‌های کوچک و متوسط. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1395; 15(26): 155-171.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب