• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. اثر برندگرایی بر ارزش ویژه داخلی برند

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

اثر برندگرایی بر ارزش ویژه داخلی برند

    نویسندگان

    • بهاره اصانلو
    • محسن قبه ای
    • پدرام فضلی نژاد

    دانشگاه خوارزمی تهران دانشکده مدیریت

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

کارکنان مالکان برند، به طور فزاینده نقش کلیدی در ارائه برندها به مشتریان بالفعل و بالقوه ایفا می کنند. به تبع آن برندینگ داخلی اخیرا به عنوان مبحثی مهم در بازارها مطرح شده است. پژوهش حاضر چارچوبی را برای سنجش مفهومی جدید در حوزه برندینگ داخلی تحت عنوان ارزش ویژه داخلی برند ارائه کرده است. در این راستا به بررسی تاثیر برندگرایی سازمان، تعهد داخلی نسبت به برند، دانش داخلی نسبت به برند و درگیر سازی داخلی با برند بر ارزش ویژه داخلی برند پرداخته و به منظور بررسی عمیق موضوع، مفهوم برندگرایی را با رویکردی جامع در قالب چهار متغیر برندگرایی به عنوان ارزش، قواعد برندگرایی، المان های ملموس برندگرایی و رفتار برندگرایانه مدلسازی نموده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی است. گردآوری داده ها از طریق توزیع پرسشنامه میان کارکنان «بانک ملت» در شهر تهران و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام گردید. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق مدل سازی معادلات ساختاری و با کمک نرم­افزار­Smart PLS  انجام شد. نتایج پژوهش مفهوم سازی برندگرایی با رویکرد جامع پژوهش را تایید نمود. همچنین تاثیر مثبت برندگرایی از طریق متغیرهای میانجی تعهد داخلی نسبت به برند و دانش داخلی نسبت به برند بر ارزش ویژه داخلی برند تائید شد. همچنین این پژوهش نشان داد که درگیرسازی داخلی با برند بر ارزش ویژه داخلی برند اثر معناداری ندارد.

کلیدواژه‌ها

  • ارزش ویژه داخلی برند
  • برندگرایی
  • XML
  • اصل مقاله 683.66 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 420
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 574
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 16، شماره 32 - شماره پیاپی 32
اسفند 1396
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 683.66 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 12 بهمن 1395
  • تاریخ بازنگری: 27 دی 1399
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
  • تاریخ اولین انتشار: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 420
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 574

APA

اصانلو, بهاره, قبه ای, محسن, & فضلی نژاد, پدرام. (1396). اثر برندگرایی بر ارزش ویژه داخلی برند. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 16(32), -.

MLA

بهاره اصانلو; محسن قبه ای; پدرام فضلی نژاد. "اثر برندگرایی بر ارزش ویژه داخلی برند". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 16, 32, 1396, -.

HARVARD

اصانلو, بهاره, قبه ای, محسن, فضلی نژاد, پدرام. (1396). 'اثر برندگرایی بر ارزش ویژه داخلی برند', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 16(32), pp. -.

VANCOUVER

اصانلو, بهاره, قبه ای, محسن, فضلی نژاد, پدرام. اثر برندگرایی بر ارزش ویژه داخلی برند. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1396; 16(32): -.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب