• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. تأثیر استراتژی تجاری تکنولوژی‌محور بر نوآوری با نقش میانجی قابلیت‌های تکنولوژیک، شبکه و منابع‌انسانی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

تأثیر استراتژی تجاری تکنولوژی‌محور بر نوآوری با نقش میانجی قابلیت‌های تکنولوژیک، شبکه و منابع‌انسانی

    نویسندگان

    • سارا خضرلو
    • یوسف پاشازاده

    دانشگاه ارومیه

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

10.29252/jbmp.18.39.141
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

     امروزه بیش از هر زمان دیگری، ضرورت دارد تا سازمان‌ها بتوانند با داشتن استراتژی تکنولوژی‌محور خود را متمایز سازند. از سویی دیگر شرایط محیطی به حدی پیچیده و پویا گردیده که سازمانها دیگر نمی‌توانند بدون نوآوری حیات بلندمدت خود را تضمین نمایند. بر این اساس، مطالعات گسترده‌ای در خصوص ارتباط میان استراتژی تجاری و نوآوری در صنایع تولیدی مختلف انجام شده است، این درحالیست ارتباط میان این دو متغیر در سازمان‌های خدماتی به ندرت مطالعه گردیده است. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر استراتژی تجاری تکنولوژی‌محور بر نوآوری با نقش میانجی قابلیت‌های تکنولوژیک، شبکه و منابع‌انسانی در کلینیک‌های پژشکی شهر ارومیه انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از پرسشنامه‌های کامل شده توسط 214 پاسخ‌دهنده از آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار Amos23 و آزمون سوبل استفاده شد. نتایج یافته‌ها نشان داد استراتژی تجاری تکنولوژی‌محور به صورت مستقیم بر نوآوری خدمت و فرآیند تأثیر معناداری دارد. همچنین این متغیر از طریق قابلیت تکنولوژیک و قابلیت منابع‌انسانی بر نوآوری خدمت و فرآیند تأثیر معناداری دارد. این در حالیست که استراتژی تجاری تکنولوژی‌محور از طریق قابلیت شبکه بر نوآوری خدمت تأثیر معنادار ندارد، اما تأثیر معنادار آن بر نوآوری فرآیند از طریق قابلیت شبکه مورد تأیید قرار گرفت.

کلیدواژه‌ها

  • استراتژی تجاری تکنولوژی‌محور
  • نوآوری خدمت
  • نوآوری فرآیند
  • قابلیت تکنولوژیک
  • قابلیت شبکه
  • قابلیت منابع‌انسانی
  • XML
  • اصل مقاله 1.48 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 472
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 619
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 18، شماره 39 - شماره پیاپی 39
آذر 1398
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.48 M
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 22 آذر 1398
  • تاریخ بازنگری: 19 دی 1399
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 472
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 619

APA

خضرلو, سارا, & پاشازاده, یوسف. (1398). تأثیر استراتژی تجاری تکنولوژی‌محور بر نوآوری با نقش میانجی قابلیت‌های تکنولوژیک، شبکه و منابع‌انسانی. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 18(39), -. doi: 10.29252/jbmp.18.39.141

MLA

سارا خضرلو; یوسف پاشازاده. "تأثیر استراتژی تجاری تکنولوژی‌محور بر نوآوری با نقش میانجی قابلیت‌های تکنولوژیک، شبکه و منابع‌انسانی". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 18, 39, 1398, -. doi: 10.29252/jbmp.18.39.141

HARVARD

خضرلو, سارا, پاشازاده, یوسف. (1398). 'تأثیر استراتژی تجاری تکنولوژی‌محور بر نوآوری با نقش میانجی قابلیت‌های تکنولوژیک، شبکه و منابع‌انسانی', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 18(39), pp. -. doi: 10.29252/jbmp.18.39.141

VANCOUVER

خضرلو, سارا, پاشازاده, یوسف. تأثیر استراتژی تجاری تکنولوژی‌محور بر نوآوری با نقش میانجی قابلیت‌های تکنولوژیک، شبکه و منابع‌انسانی. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1398; 18(39): -. doi: 10.29252/jbmp.18.39.141

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب