• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. طراحی مدل بازاریابی پایداری در صنعت بانکداری ایران

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

طراحی مدل بازاریابی پایداری در صنعت بانکداری ایران

    نویسندگان

    • رضا انوشه ئی 1
    • محمدرضا کریمی علویجه 2
    • نادر غریب نواز 3
    • الهام فریدچهر 4

    1 مدیریت،علوم انسانی،آزاد واحد شهر قدس،تهران،ایران

    2 مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت و حسابداری،دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،ایران

    3 استاد یار و عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس

    4 استاد دانشکده علوم انسانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد واحد شهر قدس

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

10.52547/jbmp.20.47.88
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف: بانکداری یکی از صنایع مهم و تاثیر گذاردر توسعه اقتصادی کشوراست. آسیب های ناشی از بانکداری سنتی،انگیزه ای شد تا در این پژوهش، بازاریابی پایداری در حوزه بانکداری بررسی شود.
روش ها: از روش نظریه داده بنیاد در بخش کیفی و از مدلسازی معادلات ساختاری در بخش کمی استفاده شده بود. جامعه آماری در بخش کمی رؤسای دوایر، معاونین و روسای شعب در بانک ملی بودند(حجم نمونه: ۱۸۷ نفر ). همچنین جامعه آماری در بخش کیفیِ، خبرگان و مدیران بانک ملی بودند(حجم نمونه: ۲۰ نفر ). روش نمونه گیری بخش کیفی؛ رویکرد گلوله برفی و در بخش کمی به صورت خوشه ای و ساده بود.
یافته ها: داده‌های پژوهش با استفاده از سه نوع کدگذاری باز، محوری و گزینشی بررسی و تحلیل شدند که شرایط علی شامل: « ویژگی‌های فردی - روانشناختی،ویژگی‌های اجتماعی - فرهنگی و ویژگی های جمعیت شناختی »؛ پدیده اصلی: «بازایابی پایداری»؛ عوامل مداخله‌گر: « عوامل انگیزشی»؛ شرایط زمینه‌ای: « رفتار بازار و رفتار رقبا»؛ راهبرد ارائه شده: «توسعه پایداری » و پیامد‌ها شامل: «عملکرد مالی،عملکرد بازاریابی و عملکرد کارکنان» بوده است.
نتیجه گیری:بر اساس نتایج تحلیل کیفی و کمی پژوهش مشخص شد در راستای ارتقاء جایگاه مشتریان و همچنین رضایتمندی آنها،مدیران بانک ها می توانند با پیاده سازی و اجرای صحیح بازاریابی پایداری در بانک، بستر مناسبی را برای رسیدن به تعالی سازمانی در بانک،فراهم نمایند.

کلیدواژه‌ها

  • بازاریابی پایداری
  • صنعت بانکداری
  • توسعه پایداری
  • عوامل انگیزشی
  • تئوری داده‎ بنیاد
  • XML
  • اصل مقاله 1.91 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 592
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 545
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 20، شماره 47 - شماره پیاپی 80
آبان 1400
صفحه 88-110
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.91 M
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 15 شهریور 1400
  • تاریخ بازنگری: 25 دی 1400
  • تاریخ پذیرش: 02 بهمن 1400
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 592
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 545

APA

انوشه ئی, رضا, کریمی علویجه, محمدرضا, غریب نواز, نادر, & فریدچهر, الهام. (1400). طراحی مدل بازاریابی پایداری در صنعت بانکداری ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 20(47), 88-110. doi: 10.52547/jbmp.20.47.88

MLA

رضا انوشه ئی; محمدرضا کریمی علویجه; نادر غریب نواز; الهام فریدچهر. "طراحی مدل بازاریابی پایداری در صنعت بانکداری ایران". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 20, 47, 1400, 88-110. doi: 10.52547/jbmp.20.47.88

HARVARD

انوشه ئی, رضا, کریمی علویجه, محمدرضا, غریب نواز, نادر, فریدچهر, الهام. (1400). 'طراحی مدل بازاریابی پایداری در صنعت بانکداری ایران', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 20(47), pp. 88-110. doi: 10.52547/jbmp.20.47.88

VANCOUVER

انوشه ئی, رضا, کریمی علویجه, محمدرضا, غریب نواز, نادر, فریدچهر, الهام. طراحی مدل بازاریابی پایداری در صنعت بانکداری ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1400; 20(47): 88-110. doi: 10.52547/jbmp.20.47.88

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب