• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی تأثیر ابعاد بصری اطلاعاتی بسته بندی بر تصمیم خرید

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

بررسی تأثیر ابعاد بصری اطلاعاتی بسته بندی بر تصمیم خرید

    نویسندگان

    • هاشم آقازاده
    • محمد حقیقی
    • الهام ابراهیمی

    دانشگاه تهران

,

نوع مقاله : مروری

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

قصد مصرف کننده برای خرید بستگی به درک مشتری از میزان برآورده شدن انتظاراتش از طریق استفاده از محصول دارد، ولی این مسأله در مورد محصولاتی که مصرف کننده به سرعت اقدام به خرید آن ها می کند، به میزان برقراری ارتباط در نقطه فروش بستگی دارد. بسته بندی، یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر تصمیم به خرید در نقطه فروش می باشد. هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر عناصر مختلف بسته بندی، با در نظر گرفتن آثار دو متغیر فشار زمانی و سطح اشتیاق، بر تصمیم خرید مصرف کندگان است. این تحقیق، از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی- پیمایشی می باشد. داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، توسط آزمون های آماری علامت، رتبه بندی فریدمن، من- ویتنی، کروسکال- والیس و تحلیل واریانس دو عاملی پردازش شد. نتایج، بیانگر تأثیر عوامل بصری و اطلاعاتی بسته بندی بر تصمیم خرید مصرف کننده می باشد. رتبه بندی عوامل نشان می دهد که اولویت عوامل اطلاعاتی در شرایط عادی و اولویت عوامل بصری در شرایط فشار زمانی بیشتر است. همچنین تأثیر متغیرهای اطلاعاتی بسته بندی بر تصمیم خرید افراد، با سطح اشتیاق بالا و اثر متغیرهای بصری بر تصمیم خرید افراد، با سطح اشتیاق پایین به محصول بیشتر می شود. این نتایج، حاوی نکات ارزشمندی برای طراحان بسته بندی محصولات بهداشتی در راستای افزایش توجه مشتریان به این محصولات است، زیرا مطابق نتایج تحقیق، استفاده از ترکیبی از مجموع ابعاد بصری و اطلاعاتی و گاهی تمرکز بیشتر بر ابعاد بصری منجر به افزایش توجه مشتریان در شرایط فشار زمانی و نیز در میان افراد دارای اشتیاق پایین به محصول خواهد شد

کلیدواژه‌ها

  • ابعاد بصری بسته بندی
  • ابعاد اطلاعاتی بسته بندی
  • فشار زمانی
  • سطح اشتیاق به محصول
  • XML
  • اصل مقاله 358.77 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 432
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 310
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 10، شماره 8 - شماره پیاپی 8
آذر 1390
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 358.77 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 23 اردیبهشت 1394
  • تاریخ بازنگری: 12 آذر 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 432
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 310

APA

آقازاده, هاشم, حقیقی, محمد, & ابراهیمی, الهام. (1390). بررسی تأثیر ابعاد بصری اطلاعاتی بسته بندی بر تصمیم خرید. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 10(8), -.

MLA

هاشم آقازاده; محمد حقیقی; الهام ابراهیمی. "بررسی تأثیر ابعاد بصری اطلاعاتی بسته بندی بر تصمیم خرید". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 10, 8, 1390, -.

HARVARD

آقازاده, هاشم, حقیقی, محمد, ابراهیمی, الهام. (1390). 'بررسی تأثیر ابعاد بصری اطلاعاتی بسته بندی بر تصمیم خرید', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 10(8), pp. -.

VANCOUVER

آقازاده, هاشم, حقیقی, محمد, ابراهیمی, الهام. بررسی تأثیر ابعاد بصری اطلاعاتی بسته بندی بر تصمیم خرید. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1390; 10(8): -.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب