نوع مقاله : مروری
چکیده
در این پژوهش با الگوبرداری از یک الگوی ادراکی آزمون شده از سبکهای تصمیم گیری مصرف کنندگان، که اولین بار از سوی اسپرولز و کندال (1986) ارائه شد، سبک های تصمیمگیری خرید مصرف کننده در میان بانوان شاغل مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه اصلاح شدهای با50 گویه بود که بر اساس مقیاس لیکرت تنظیم شد. با استفاده از روش نمونه گیری قضاوتی (غیر احتمالی)، 300 پرسشنامه بهصورت حضوری در برخی فروشگاه های زنجیرهای و مراکز خرید در مناطق مختلف تهران توزیع شد. در مرحله تجزیهوتحلیل دادهها جهت استخراج متغیرهای مکنون (پنهان)، از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش، فرآیند خرید بانوان شاغل دارای10 ویژگی مشخص تحت عناوین کیفیت گرایان با دقت، قیمتگرایان با دقت، حساسیت به محیط و سلامتی، توصیه پذیران، خریداران زمان و راحتی، مدگرایان تنوعطلب، سردرگم میان گزینههای متعدد، برندگرایان، تبلیغگرایان و تفریح گرایان لذت جو می باشند
کلیدواژهها