نوع مقاله : علمی - پژوهشی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و قصد خرید مجدد است. بر اساس پژوهشهای پیشین و مطالعه مبانی نظری، ارزش درکشده، ارزش ویژه درکشده، کیفیت درکشده، رضایت از برند، اعتماد به برند، تعهد مستمر و تعهد عاطفی عوامل اثرگذار بر قصد خرید مجدد شناخته شدند. باتوجه به نامحدودبودن جامعه آماری این پژوهش که مراجعهکنندگان به بازار موبایل تهران را شامل میشود، حداقل حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران، 384 نفر تعیین شد. دادهها با پرسشنامه 49 سؤالی از 389 نفر جمعآوری و بااستفاده از نرمافزار لیزرل تحلیل شد و درنهایت نتایج «آزمون معادلات ساختاری» تمام فرضیههای پژوهش را تأیید کرد؛ به این صورت که بهترین مسیر برای رسیدن به وفاداری و قصد خرید مجدد از کیفیت درکشده آغاز میشود، در ادامه رضایت از برند، به دنبال آن اعتماد به برند، سپس تعهد عاطفی و در انتها وفاداری و قصد خرید مجدد قرار دارد.