• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. طراحی الگوی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط بر مبنای رویکرد رفتاری مدیران در ایران

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

طراحی الگوی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط بر مبنای رویکرد رفتاری مدیران در ایران

    نویسندگان

    • هاجر معیری فرد 1
    • سید مهدی جلالی 2
    • صمد کریم زاده 3

    1 دانشکده علوم تربیتی (مدیریت و حسابداری)، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن

    2 استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه (نویسنده مسئول)

    3 دانشیار دانشکده علوم تربیتی (مدیریت و حسابداری)، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف اصلی این تحقیق طراحی الگوی صادرات شرکت های کوچک و متوسط بر مبنای رویکرد رفتاری مدیران در ایران می باشد. برای آزمون الگوی مفهومی نیز از دو رویکرد روش­شناختی کیفی و کمّی بهره گرفته شد. به طوری که در رویکرد کیفی از روش دلفی توسط گروه خبره با ترکیبی از کارشناسان مرکز مطالعات و پژوهش­های بازرگانی و دانشگاهی و در رویکرد کمّی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. جامعه آماری تحقیق عبارت است از تمامی صادرکنندگان منتخب استانی کشور که در سال 1395 از سوی سازمان توسعه تجارت ایران در قالب 3 گروه کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات و محصولات با فناوری بالا برگزیده شده اند. تعداد 200 نفر به عنوان نمونه تحقیق از روش نمونه گیری طبقه­ای از مدیران صادرات شرکت­های فوق­الذکر انتخاب شدند و مورد پرسش قرار گرفتند. روابط بین متغیرها با استفاده از مدل­سازی معادلات ساختاری، نرم افزار Smart PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بیانگر این است که رویکرد مدیریت بین­الملل باعث تقویت رفتارهای کارآفرینی مدیران (کنش­گرایی و ریسک­پذیری) می­گردد. در نتیجه شرکت­های کوچک و متوسط با وجود بهره­مندی از مدیرانی با ویژگی­های کارآفرینی قادر به افزایش صادرات می­گردند.

کلیدواژه‌ها

  • رفتار مدیریت بین المللی
  • رفتار کارآفرینی
  • شرکت های کوچک و متوسط
  • عملکرد صادرات شرکت
  • XML
  • اصل مقاله 1.24 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 347
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 247
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 17، شماره 33 - شماره پیاپی 33
خرداد 1397
صفحه 101-120
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.24 M
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 30 دی 1396
  • تاریخ بازنگری: 27 دی 1399
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 347
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 247

APA

معیری فرد, هاجر, جلالی, سید مهدی, & کریم زاده, صمد. (1397). طراحی الگوی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط بر مبنای رویکرد رفتاری مدیران در ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 17(33), 101-120.

MLA

هاجر معیری فرد; سید مهدی جلالی; صمد کریم زاده. "طراحی الگوی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط بر مبنای رویکرد رفتاری مدیران در ایران". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 17, 33, 1397, 101-120.

HARVARD

معیری فرد, هاجر, جلالی, سید مهدی, کریم زاده, صمد. (1397). 'طراحی الگوی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط بر مبنای رویکرد رفتاری مدیران در ایران', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 17(33), pp. 101-120.

VANCOUVER

معیری فرد, هاجر, جلالی, سید مهدی, کریم زاده, صمد. طراحی الگوی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط بر مبنای رویکرد رفتاری مدیران در ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1397; 17(33): 101-120.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب