• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. طراحی و تبیین الگوی برندسازی مراکز تجاری در ایران

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

طراحی و تبیین الگوی برندسازی مراکز تجاری در ایران

    نویسندگان

    • هادی کمیلی 1
    • محمدرضا حمیدی‌زاده 2
    • بهمن حاجی‌پور 3
    • شهریار عزیزی 4
    • علی اکبر امین بیدختی 5

    1 دکترای مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی

    2 استاد دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی

    3 دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی

    4 دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی.

    5 دانشیار روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مراکز تجاری مدرن، پدیده‌ای نوظهور در ایران بوده و سابقه‌ای کمتر از 15 سال دارد. رونق اقتصادی یکی اصلی‌ترین فاکتورها در افزایش ارزش مراکز تجاری است که خود در تعامل مستقیم با فرآیند برندسازی مراکز تجاری قرار دارد. برندسازی مراکز تجاری ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد که از جمله می‌توان به مطالعات امکان‌سنجی، طراحی و ساخت، مدیریت بازاریابی و واگذاری و مدیریت بهره‌برداری اشاره کرد. هدف از انجام این تحقیق، طراحی و تبیین الگوی برندسازی مراکز تجاری در ایران است. در پژوهش پیش‌رو، از نظریه داده بنیاد به عنوان یکی از روش‌های کیفی برای شناسایی موضوعات و ارائه یک الگوی تحلیلی استفاده شده است. جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته از مخاطبین مراکز تجاری صورت گرفت. انتخاب مصاحبه‌شوندگان به صورت هدفمند و در طیف وسیعی از اجتماعات از جمله مالکان اصلی، مدیران بهره‌برداری و راهبری، سازندگان و پیمانکاران، بهره‌برداران، مشاوران و مشتریان نهایی مراکز تجاری انجام شد. در نهایت، یک الگوی کاربردی - توسعه‌ای ارائه شد که در آن، تجربه خرید به عنوان مقوله محوری و برند شدن مرکز تجاری به عنوان پیامد مطرح شده است.

  • XML
  • اصل مقاله 608.41 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
مراجع
  1. ۱-احمدی، ر. (1391). نکات طلایی مدیریت مراکز خرید. گروه شرکت‌های نگین مالزی.
  2. ۲-استراوس، آ.، کوربین، ج. (۱۳۸۵). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی رویه‌ها و شیوه‌ها. ترجمه محمدی، ب. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
  3. ۳-سلیمی گرگری، ر. (۱۳۹۱). مبانی طراحی فضاهای تجاری. مؤسسه مطالعاتی پژوهشی مدیریتی آتی طرح آرتا.
  4. ۴-فلیک، ا. (۱۳۸۷). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه جلیلی، ه. تهران: نشر نی.
  5. ۵-Chebat, J. C., Sirgy, M. J., & Grzeskowiak, S. (2010). How can shopping mall management best capture mall image?. Journal of Business Research, 63(7), 735-740.
  6. ۶-Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures of developing grounded theory. London: Sage.
  7. ۷-Dawn Jensen, N. (2015). The importance of creating memorable brand experiences in shopping centres, based on the case of Fisketorvet – Copenhagen Mall. Master Thesis. Copenhagen Business School.
  8. ۸-Dennis, C., Murphy, J., Marsland, D., Cockett, T., & Patel, T. (2002). Measuring brand image: shopping centre case studies. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 12(4), 355-373.
  9. ۹-Gudonaviciene, R., & Alijosiene, S. (2013). Influence of Shopping Centre Image Attributes on Customer Choices. Economics and Management, 18(3), 545-552.
  10. ۱۰-Harangi, D. (2011). Branding: the key word for shopping areas?. Master Thesis. Delft: Delft University of Technology.
  11. ۱۱-Hatch, M. J., & Schultz, M. (2003). Bringing the corporation into corporate branding. European Journal of Marketing, 37, 1041-1064.
  12. ۱۲-Hesse-Biber, S. N., & Leavy, P. (2008). Handbook of emergent methods. London: Guilford.
  13. ۱۳-Holloway, I., & Wheeler, S. (2010). Qualitative research in nursing and healthcare. Iowa: Wiley-Blackwell.
  14. ۱۴-Kircher, H. (2010). The Do’s and Don’ts of Branding Shopping Centers: How a Branding Strategy Can Increase Profitability. International Council of Shopping Centers, 17(1), 43-48.
  15. ۱۵-Knox, S., & Bickerton, D. (2003). The six conventions of corporate branding. European Journal of Marketing, 37, 998-1016.
  16. ۱۶-Martinez-Salgado, C. (2012). Sampling in qualitative research: basic principles and some controversies. Ciencia & Saude Coletiva, 17(3), 613-619.
  17. ۱۷-Quaester, P., & Lim, A. L. (2001). Product involvement, brand loyalty: Is there a link?. Journal of Product & Brand Management, 10(1), 25-37.
  18. ۱۸-Sannapu, S., & Nripendra, S. (2012). An Empirical Study on Mall Positioning. VSRD International Journal of Business & Management Research, 2(4), 133-150.
  19. ۱۹-Sannapu, S., & Singh, N. (2008). Positioning Strategies of Malls. Master Thesis.
  20. ۲۰-Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2003). Handbook of mixed methods in social & behavioral research. London: SAGE Publications.
  21. ۲۱-Warnaby, G., Bennison, D., & Davies, B. J. (2005). Marketing communications in planned shopping centres: evidence from the UK. International Journal of Retail & Distribution Management, 33(12), 893-904.
    • تعداد مشاهده مقاله: 551
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 976
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 17، شماره 34 - شماره پیاپی 34
شهریور 1397
صفحه 31-52
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 608.41 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 20 آبان 1396
  • تاریخ بازنگری: 11 مهر 1402
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 551
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 976

APA

کمیلی, هادی, حمیدی‌زاده, محمدرضا, حاجی‌پور, بهمن, عزیزی, شهریار, & امین بیدختی, علی اکبر. (1397). طراحی و تبیین الگوی برندسازی مراکز تجاری در ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 17(34), 31-52.

MLA

هادی کمیلی; محمدرضا حمیدی‌زاده; بهمن حاجی‌پور; شهریار عزیزی; علی اکبر امین بیدختی. "طراحی و تبیین الگوی برندسازی مراکز تجاری در ایران". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 17, 34, 1397, 31-52.

HARVARD

کمیلی, هادی, حمیدی‌زاده, محمدرضا, حاجی‌پور, بهمن, عزیزی, شهریار, امین بیدختی, علی اکبر. (1397). 'طراحی و تبیین الگوی برندسازی مراکز تجاری در ایران', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 17(34), pp. 31-52.

VANCOUVER

کمیلی, هادی, حمیدی‌زاده, محمدرضا, حاجی‌پور, بهمن, عزیزی, شهریار, امین بیدختی, علی اکبر. طراحی و تبیین الگوی برندسازی مراکز تجاری در ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1397; 17(34): 31-52.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب