• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. تحلیل آمادگی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط (مورد مطالعه: شرکت‌های تولیدی استان کرمانشاه)

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

تحلیل آمادگی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط (مورد مطالعه: شرکت‌های تولیدی استان کرمانشاه)

    نویسندگان

    • محمدرضا کریمی علویجه 1
    • پریسا تاک 2

    1 عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طبطبایی

    2 کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

10.29252/jbmp.18.39.83
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف این پژوهش تحلیل وضعیت آمادگی صادراتی شرکت­های تولیدی کوچک و متوسط استان کرمانشاه در صنایع مختلف و شناسایی نقاط ضعف این شرکت­ها است. رویکرد اصلی مورد استفاده ماتریس تحلیل اهمیت- عملکرد IPA)) و شیوه­ی جمع­آوری اطلاعات، پرسشنامه است. با مطالعه­ی ادبیات و پیشینه­ی پژوهش، شاخص­های اولیه­ی ارزیابی آمادگی صادراتی استخراج و پس از تایید خبرگان، پرسشنامه­ی­ نهایی با 9 مولفه و شاخص­های آن تهیه شده است.  132 شرکت تولیدی فعال در میان 7 صنعت، به روش طبقه­بندی نسبی، انتخاب و مورد ارزیابی قرار گرفته­اند. برای تحلیل یافته­ها نیز از آزمون­های تحلیل عامل تاییدی، مقایسه میانگین T یک گروهی، مقایسه­ی میانگین T زوجی و ماتریس تحلیل اهمیت- عملکرد استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می­دهد که به طور کلی شرکت­های تولیدی کوچک و متوسط استان کرمانشاه از نظر مولفه­های: شایستگی­های مدیریتی، منابع انسانی، ویژگی­های شرکتی، دانش و تخصص فنی، ویژگی‌های مالی، آمیخته‌های بازاریابی، بازار و نقش دولت در شرایطی نامناسب قرار گرفته­اند و تنها از نظر مولفه­­ی قابلیت‌های تولیدی، دارای آمادگی صادراتی هستند. در میان صنایع مختلف نیز از نظر هر نه مولفه­ی آمادگی صادراتی، دو صنعت نساجی و کانی در شرایط مناسب و صنعت سلولز در شرایطی نامناسب قرار گرفته­اند.

کلیدواژه‌ها

  • آمادگی صادراتی
  • بین‌المللی شدن
  • شرکت‌های کوچک و متوسط
  • ماتریس تحلیل اهمیت- عملکرد
  • XML
  • اصل مقاله 744.86 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 490
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 571
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 18، شماره 39 - شماره پیاپی 39
آذر 1398
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 744.86 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 21 آبان 1396
  • تاریخ بازنگری: 19 دی 1399
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 490
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 571

APA

کریمی علویجه, محمدرضا, & تاک, پریسا. (1398). تحلیل آمادگی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط (مورد مطالعه: شرکت‌های تولیدی استان کرمانشاه). چشم انداز مدیریت بازرگانی, 18(39), -. doi: 10.29252/jbmp.18.39.83

MLA

محمدرضا کریمی علویجه; پریسا تاک. "تحلیل آمادگی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط (مورد مطالعه: شرکت‌های تولیدی استان کرمانشاه)". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 18, 39, 1398, -. doi: 10.29252/jbmp.18.39.83

HARVARD

کریمی علویجه, محمدرضا, تاک, پریسا. (1398). 'تحلیل آمادگی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط (مورد مطالعه: شرکت‌های تولیدی استان کرمانشاه)', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 18(39), pp. -. doi: 10.29252/jbmp.18.39.83

VANCOUVER

کریمی علویجه, محمدرضا, تاک, پریسا. تحلیل آمادگی صادراتی شرکت های کوچک و متوسط (مورد مطالعه: شرکت‌های تولیدی استان کرمانشاه). چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1398; 18(39): -. doi: 10.29252/jbmp.18.39.83

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب